אורות הזוהר הצפוני

אורות הזוהר הצפוני

כמה רחוק הזוהר הצפוני מרייקיאוויק?

כמה רחוק הזוהר הצפוני מרייקיאוויק? ולמה אתה צריך ללכת לראות אותם באיסלנד? המשך לקרוא כדי לגלות את התשובות לשאלות אלו וללמוד עוד על תופעה מרתקת זו. במאמר זה, תוכלו גם ללמוד יותר על איך האורות הצפוניים נוצרים, איך הם מופיעים בשמים, ולמה אתה צריך ללכת איסלנד. לאחר מכן, תוכל לדעת אם אתה יכול לראות את האורות הצפוניים. אם מעולם לא ראית אותם לפני כן, תוכל לקרוא את המדריך שלנו לתצפית על אורות הצפון.

תוכלו למצוא מספר מקומות לראות את האורות הצפוניים באיסלנד. בין אם אתם רוצים לראות את האורות הצפוניים בלילה בחוץ או בחורף מושלג, חצי האי רייקיאנס הוא מקום מצוין. מלון רנגה, הממוקם ברייקיאוויק, כולל שירותי התראה על אורות הזוהר הצפוני, מצפה כוכבים ואמבטיות עיסוי חיצוניות. אסטרונומים זמינים גם כדי לעזור למבקרים לנצל שמים בהירים.

רייקיאוויק היא עיר הבירה והעיר המאוכלסת ביותר באיסלנד. למרות שזיהום אור יכול לפעמים להכריע את אורות הצפון, עדיין ניתן לראות את אורות הזוהר הצפוני ברייקיאוויק. תוכלו לבקר בגבעת אוסקג ' והליד, גבעה קטנה בצד הדרומי של העיר, או לנסוע למגדלור האי גרוטה, אזור נופי 3 קילומטרים צפונית לרייקיאוויק.

באיזו תדירות אורות הצפון מופיעים באיסלנד?

מתי אוכל לראות את הזוהר הצפוני באיסלנד? איסלנד ממוקמת בקו רוחב גבוה, כך שאין מעט חושך מאמצע אפריל עד אמצע אוגוסט. אורות הצפון נראים ביותר מסוף אוגוסט עד אמצע מרץ, כאשר שעת הלילה מתחילה בסביבות שש אחר הצהריים. בלילות אלה יש יותר חושך מספיק כדי להציג את אורות הזוהר הצפוני, ואתה יכול לעתים קרובות לראות אותם כל עוד אתה זמן הביקור שלך כראוי.

אמנם יש אינספור מקומות בעולם שבו אתה יכול לראות את האורות הצפוניים, איסלנד היא אולי נגיש ביותר. הלילות החשוכים הארוכים ביותר וזיהום האור הנמוך באיסלנד הופכים אותו לאחד המקומות הטובים ביותר לצפייה באורות הזוהר הצפוני. אורות הזוהר הצפוני עצמם, איסלנד מציעה הזדמנויות צילום מדהימות.

כיצד נוצרים אורות הצפון?

אורות הצפון הם תצוגת צבע מסנוורת שניתן לראות מעל הקטבים. הם תוצאה של חלקיקים טעונים באטמוספירה של השמש הפוגעים באטומי כדור הארץ. פוטונים אלה, בעלי אורכי גל שונים, הם הצורה הנפוצה ביותר של אורות הצפון. הם בדרך כלל ירוקים. הם נוצרים כאשר רוח השמש מרגשת אטומי חמצן באטמוספירה של כדור הארץ. כאשר החלקיקים עוברים לאטמוספירה של כדור הארץ, הם חורגים ממצבם המקורי ומייצרים גוון ירוק זוהר.

אורות הזוהר הצפוני נראים רק בשעות מסוימות ביום ולא ניתן לראותם כל הזמן. השדה המגנטי של כדור הארץ משפיע מאוד על יכולתו לייצר אורות הזוהר הצפוני. כתוצאה מכך, ככל שהאדם קרוב יותר לקטבים המגנטיים, כך גדל הסיכוי שלהם לראות את האורות. במהלך סערה סולארית, השדה המגנטי של כדור הארץ מופרע. כאשר זה קורה, רוח השמש מופנית אל הקטבים המגנטיים. כוחה של רוח השמש קובע גם את המרחקים בהם ניתן לראות אאורות הזוהר הצפוני.

למה אתה צריך ללכת לראות את הזוהר הצפוני?

אחת הדרכים הטובות ביותר לחוות את הזוהר הצפוני החמקמק היא על ידי שייט. אלסקה ממוקמת בתוך אורות הזוהר הצפוני הסגלגלה, מה שהופך אותה ליעד אידיאלי לתופעה. יתר על כן, העובדה שאתה תהיה על המים משפר עוד יותר את האווירה. שייט קונארד מספק את הזדמנויות הצפייה הטובות ביותר ותוכלו אפילו להזמין סיור מיוחד, בהדרכת מומחה לשירות הפארקים הלאומיים. ומעל הכל, אתה יכול אפילו למצוא הצעות מיוחדות וחבילות.

אורות הזוהר הצפוני גלויים רק במהלך הלילה, אז אתה צריך ללכת לאזור שבו הוא כהה מספיק. ככל שהלילה ארוך יותר, כך גדל הסיכוי שלך לראות את אורות הצפון. אם יתמזל מזלכם להגיע לשם במהלך הירח החדש, יהיה לכם סיכוי טוב יותר להבחין באורות הזוהר הצפוני. בעוד אורות הזוהר הצפוני מתרחשים כל השנה, הזמן הטוב ביותר לראות אותם הוא בשיא הפעילות הסולארית. השיא הבא הזה מוערך לשנת 2024 ויימשך שנתיים-שלוש.