מהו אולפן הקלטות? ‏

אולפן הקלטות הוא חלל שבו מהנדסי קול זמרים, נגנים אינסטרומנטליים, קריינים ופולי. הם יכולים גם להשתמש בהם כדי להקליט תחליפי דיאלוג או אפקטים פולי, או ליצור פסקול מוזיקלי. אולפן הקלטות מורכב משני חלקים: האולפן וחדר הבקרה. המהנדס שולט בציוד, כגון קונסולות ערבוב אודיו ויחידות אפקטים, כדי לתפעל סאונד. התוצאה היא תוצר סופי שנשמע נהדר.

הדבר הראשון שאולפן הקלטות מקצועי ידרוש הוא ציוד אודיו יוקרתי. מיקרופון נוימן, למשל, הוא מיקרופון מעבה קלאסי שעובד היטב עם סינתיסייזרים. ציוד חיוני אחר כולל מסנן פופ והלם. אולי תרצה גם להשקיע בציוד אודיו איכותי כדי להבטיח הקלטה איכותית. לאחר רכישת המיקרופון, אתה צריך לשדרג את ציוד אפקטי הקול שלך. מערבל קול יעזור להתאים אותות מיקרופון נכנסים מרובים.

מאפייניו האקוסטיים של אולפן הקלטות מקצועי נעלים על אולפן ביתי. למרות שצליל החדר אינו חשוב במהלך ההקלטה, הוא עשוי להשפיע על התמהיל הסופי. השימוש באוזניות עוזר לפצות על השתקפויות גלי קול לא רצויות. סטודיו מקצועי יציע גם את האקוסטיקה הטובה ביותר למוזיקאים. ככל שתדע יותר על הקלטה וערבוב, התוצאות שלך יהיו טובות יותר. כשתהיה מוכן להקליט, תוכל לעבוד ביעילות תחת לחץ זמן.

אולפן הקלטות מקצועי ידרוש טיפול אקוסטי נרחב. בדרך כלל, אולפנים בנויים עם קירות חיצוניים מבטון כדי להטביע את הרעש החיצוני, בעוד הקירות הפנימיים נוצרים עם מבני מסגרת עץ וממולאים בבידוד. להגנה נוספת, בעלי אולפנים יכולים גם לבחור להוסיף קיר גבס חסין קול. עם זאת, חומרים אלה יקרים ודורשים מספר שכבות של לוח גבס ופלדה. אבל התוצאות שוות את העלות הנוספת.

אולפן הקלטות יכול להיות יקר, במיוחד אם אתה רק מתחיל. עם זאת, באולפן הקלטות מקצועי יהיו חדרי מומחים כדי להבטיח הקלטה איכותית. אולי אתה צריך חדר תופים, תא קול, או אפילו חדר פולי. אולי תצטרכו אפילו אולפני עריכה ודיבור וחדרי פולי. לאולפן הקלטות מצליח יהיו לפחות 50% שעות הזמנה בכל שבוע ויפיקו הכנסות חודשיות של יותר מ-13,000 דולר.

אולפן הקלטות מקצועי יכיל גם חדר חסין קול. אתה תמיד צריך להיות בטוח לבדוק את איכות הקול של הקלטה לפני שאתה נותן למישהו להיכנס לחדר. חלק מאולפני ההקלטות כוללים תאי הד מיוחדים. אלה בנויים לעתים קרובות מתחת לאולפן הראשי. במהלך שנות ה-60, הדגש על הגנת קול ובידוד החל להשתנות, בעוד הדגש היה על הדהוד. הצליל מרמקול היה מהדהד דרך תא ההד ונאסף על ידי מיקרופון בקצה השני.

באופן אידיאלי, באולפן הקלטות מקצועי לא יהיו חלונות. תקרה גבוהה היא קריטית, והקירות והדלת צריכים להיות מבודדים. צריכה להיות לו גם רצפה משוריינת ודלת מוצקה. באופן אידיאלי, זה צריך להיות רק כמה חלונות ומערכת חסין קול טובה. אם אתם מתחילים, אתם יכולים להשתמש בגרסאות חופשיות של תוכנת הפקת המוזיקה הפופולרית, אבל אם אתם רוצים מוזיקה איכותית, אתם צריכים להשתמש באולפן הקלטות מקצועי.

חוץ מלהיות נוח, אולפן הקלטות מקצועי גם ייתן למוזיקה שלך את הלק שמגיע לה. הדרך הטובה ביותר למצוא את המהנדס הטוב ביותר היא להקשיב לעבודה שהם עשו לפני שכירתו. זה גם רעיון טוב לבדוק את העבודה הקודמת שלו ולראות אם זה תואם את הציפיות שלך. זה יעזור לך למצוא אולפן הקלטות שיתאים לצרכים שלך בצורה מושלמת. יש יתרונות רבים של אולפן מקצועי ואתה תהיה שמח שעשית.

בעת בחירת אולפן הקלטות, אתה צריך לקחת בחשבון את העלויות המתמשכות שאתה תרכוש. חשבונות שירות גבוהים יותר עבור אולפנים מאשר עבור מקומות מסחריים אחרים. גם הוצאות השכר והכיסוי הביטוחי חיוניות. מאחר שציוד אודיו יקר מאוחסן באולפן הקלטות, חיוני לרכוש כבלים נוספים עבור כל רצועה. בנוסף, עליך לשקול את עלות אספקת החשמל. מרכך כוח הוא פריט הכרחי כשאתה מקליט באולפן מקצועי.

Hansa Studios הוא אולפן הקלטות ידוע. חדר B של הסטודיו שימש אמנים כמו קניה וסט, פי נק וסאם סמית '. האולפן מצויד בתוף אדר נאו-קלאסי בעל צלחת אלקטרומגנטית 140, תופי מייפל נאו-קלאסיים ושמונה תאי אקו מותאמים אישית. תאי ההד יכולים להוסיף תכונה ייחודית להקלטות. זמן ההדהוד של התאים האלה הוא בדרך כלל חמש שניות.

פרטים נוספים: https://clip-nolad.co.il/